Pages

Followers

Saturday, December 22, 2012

Syiria Maaf-kan-ku ini






Barangkali itulah Syiria,

sekeping kertas carik sepi,
di atas meja kayu jati,
minta ditulis kata simpati



Barangkali itulah aku,
sebatang pena kaku,
diam sepi di dalam saku,
menulis untuk meminta laku,



Barangkali itulah Syiria dan aku,
sekeping kertas carik dan pena kaku,
minta ditulis kata simpati tapi tidak laku,
di atas meja kayu jati,
dan aku masih di dalam saku



Barangkali itu duka,
di atas hati yang tahu,
minta dibuat sesuatu,
tetapi jari jadi beku,
dan lidah keras kematu



Syiria, maafkan aku.

Aku bukan manusia hebat,
aku bukan manusia kuat,
Syiria aku tetap berjuang,
berjuang bersama kamu semua.

Fahamilah dunia syiria,
Fahamilah wahai sahabat,
Dunia manusia-manusai,
manusia itulah saudara kita.
yang membawa Islam,
Seperti kita.

Maafkan aku wahai Syiria.,...
Pena-ku kaku.....


1 comment:

  1. subhanallah..

    jiwa mereka terseksa di sana, hati mereka remuk berkecai..
    meminta simpati, pengharapan yang tinggi..
    hanya doa mampu dihulur, hanya pena menjadi saksi..

    lidahku kelu, mayat mereka kaku seribu batu..
    di mana kita untuk mereka??

    hanya sebatang pena mampu meluahkan segalanya.. maafkan daku saudara

    tangan diangkat, menadah doa, memohon kepadaNya..
    moga itu membantu mu di sana..
    semoga Allah sentiasa memelihara mu, wahai saudara ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Boleh Tanya Disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...