Pages

Followers

Monday, September 17, 2012

Janjiku kepada Mu

Pernahkah kita terfikir sejenak di hati kita jika kita berjanji adakah kita akan terus mengingati janji itu atau hanya menyebut "InsyAllah aku akan tunaikan janji aku itu"

Adakah kita lupa yang kita berjanji atas nama Allah, "InsyAllah" jika Allah izinkan, sedangkan Allah izinkan kita untuk melaksanakan janji itu, tapi kita tidak melaksanakannya kerana mungkin hati kita malas, hati kita merasakan rugi.

Pernah sewaktu ketika dahulu aku berjanji.

Umi: Sadiq pergi kejap tolong umi beli rempah.

aku: baik umi, nanti diq pergi umi ea.....

petang itu aku tidak lunaskan janji aku.......
apakah perasaan ibu aku kalau aku berada ditempatnye???
Tetapi petang itu dia hanya tersenyum dan berkata:

Umi: umi dah beli rempah tadi, terima kasih ye diq....



Tunaikan janji mu itu, jangan sekadar berjanji sehingga membuat sehingga manusia makan hati dengan kita.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Boleh Tanya Disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...